torsdag 1 januari 2015

hejdå 2014

som vanligt kraschar nätet vid tolv slaget så detta inlägg blev lite sent ;) ett år är ännu över och man välkomnar de nya med ny möjligheter och drömmar.
men först 2014 har varit ett år med helt otroliga upplevelser och dåliga händelser som fick mig att vilja skita i allt. som tur var när de dåliga hände så åkte vi till USA vilket helt klart är den bästa (icke häst relaterade) upplevelsen som det året. det var verkligen en dröm som blev sanna och är så jäkla glad för att jag fått uppleva så mycket av USA som man kan få ihop på den tiden vi var där. det dåliga tänker jag inte gå in på.. varför gräva ner sig i skit som inte blir bättre för de;)
men  nu till häståret 2014 :)

Vad är ditt bästa hästminne 2014?
svar: oj vart ska man börja, här går det inte att välja ett för detta året har varit helt otroligt jag och rocka har vuxit så tillsammans. vi har debuterat LB:3 och gjort LB:3 starter med jämna resultat, varit iväg på våran första meeting vilket var en super kul upplevelse. och vi har tagit våran första lokala placering en vinst till och med. wow ser bara tillbaka med leende på hur långt vi tagit oss detta år

Ditt sämsta minne?
svar: har inget dålig va gäller rocka visst vi har haft några bakslag men hon har varit frisk och inte skadad. de sämsta hände i början av året...

Har du köpt några hästar?
svar: nepp har bara lilla rocka bocka;)

Sålt några hästar?
svar: nej

Vem har du tränat för?
svar: Åsa A och Anna N bästa tränarna om du frågar mig;)

Hur har du utvecklats som ryttare under 2014?
svar: kan säga att min ridning är som natt och dag om man jämför med 2013, jag har hittat hur jag ska rida rocka på bästa sätt och fått mycket bättre kontroll över mina hjälper, sen förstår jag även bättre hur jag ska utveckla vidare rocka i dom "svårare" skolerna

Hur har din häst utvecklats?
svar: wow säger jag bara skulle jag skriva med ord hur rocka har utvecklats skulle de bli en hel bok;). hon har mognat så himla mycket och hittat sin glöd i dressyren som hon har när man rider ut. från LC:1 till LB:3 detta år från ca 60% till vinst på LC:2 med 71% säger allt.

Har du träffat folk som har haft fördomar om dig under 2014?
svar: svar på de haters is whats make me stronger;)

Har någon häst varit sjuk eller skadad under 2014?
svar: nope rocka har varit frisk och hel

har du stött på några problem under 2014
svar: ur motgångar födds framgångar så ja vi har haft problem men de har bara gjort oss envisare (hur nu det är möjligt)

Vilken tävling har varit bäst?
svar: vi har haft många bra starter i år med placeringar och alla betyder mycket för mig men det man mins lite extra är ju meetingen som var våran först. sen starten i myråsen i somras där vi tog våran första lokala placering som blev en vinst.

Har du förändrats mentalt något under året
svar: ja från att ha förtroende på topp till 0 till att bygga upp det igen och nu känna sig mer säker än någonsin

Vilken tävling har varit den sämsta
svar: en start i Floby när det var inomhus, då ville man bara packa ihop och dra hem. fast då hade man inte lärt sig något.

Vilken placering är du mest stolt över?
svar: alla både individuella och lag

Vad har varit ditt dyraste inköp?
svar: oj, låt mig säga så här 2014 har varit ett jäkligt dyrt år;)

Vad är de högsta du tävlat under 2014?
svar: LB:3

Vad har du för mål med vardera häst 2015?
svar: debutera LA

Vad kan du lova dig själv inför 2015?
svar: att jag ska fortsätta kämpa och vissa alla vad jag alltid vetat att bara man har tålamod och ger tid kan man lyckas med vad man vill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar