lördag 5 september 2015

vem är jag?

nu tänker jag börja blogga igen efter ett långt uppehåll och då tycket jag det passar med ett inlägg om vem jag är.
jag heter Michaela är 21år ung;) bor i Skövde och jobbar fem dagar inom the family business;) då jag inte riktigt kommit fram till vad jag vill göra med livet. Men har man häst är de viktigt med fast inkomst så jobba måste man tills jag vet vad jag vill göra. förutom jobba så går ju resten av min tid till rocka, men jag älskar även att fota men har inte riktigt haft tid för de på ett tag.
inte direkt någon bra presentation men finns en bättre i fliken "om mig"
här kommer en om min lilla stjärna istället;)

Rocka Baloa är ett 8årigt svenskridponny sto hon är efter Connemara hingsten Juno Rory (fin dressyr ponny) hennes mamma är nederläsk import med okänd härstamning. Rocka är ca 156cm i manken och ganska liten men mycket häst att rida, hon har attityd och visar bestämt när något inte passar. Men hon är hur snäll som helst trots sina egenheter och i ridningen när de klickar så är hon en dröm att rida. i hanteringen är hon som en stor hund och följer en vart man en går.

Våran satsning ligger på dressyren men vi har tagit de i våran egen takt vilket kanske är lite långsammare än andra. Men Rocka är inte den hästen man kan tvinga framåt utan hon måste få tid att lära sig och denna tävlings säsong har resultaten visat att den taktiken funkat. så nu i september ska vi debutera LA.

hoppas ni ställer frågor om de är något mer ni vill veta om oss och våran satsning :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar