måndag 24 februari 2014

Förra veckan

Känns som veckan gått i hundra tio, har inte haft tid att blogga sen vi kom hem i måndags allt fokus har legat på rocka och vända rätt på dygnet;) tänkte i alla fall berätta va rocka gjort denna vecka
I tisdags blev hon skodd på morgonen och kan säga att jag försov mig, panik! Tur man har en hovslagare som tar in rocka och fixar själv.  I alla fall så var man ju super trött då dygns rytmen va fel och allt sånt, men medans rocka skoddes så passa jag på att mocka och fixa med foder osv. Efter skoningen fick rocka gå ut och jag åkte hem
På eftermiddagen sen tömkörde jag rocka på fältet, mycket enerig i lilla åsnan kan jag säga väldigt glad att jag valde att tömköra, la mycket fokus på formen i skritten och traven sen i galoppen fick hon busa av sig. Super fin var hon i alla fall.

Onsdag så red jag med Lovisa på fältet med fokus på övergångar och att få henne mellan hand och skänkel. Stund tals var hon riktigt fin gick i en lång/låg form och var avslappnad genom kroppen och arbeta med ryggen, sen ibland blev hon spänd vilken gör att hon krullar ihop halsen. I galoppen fick hon dock bara galoppera på raksträcka i valfri tempo inga krav.

Torsdag blev rocka tömkörd igen denna gång med fokus på övergångar

Fredag skritta fram ute i skogen sen red jag en stund på fältet, jobba henne i skritt och trav fokus på att få henne avslappnad och framför skänkeln. Gjorde lite serpentiner, volter, skänkelvikningar osv avsluta med att skritta av på vägen.

Lördag åkte till ridhuset där hon fick gå ett svettigt dressyr pass med fokus på galopp på volten

Idag skritta vi ut i skogen en lång stund sen körde vi lite trav och galopp på fältet innan vi avsluta, ett kravlöst passa så hon bara fick stärka på benen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar