söndag 21 oktober 2012

klippa eller inte klippa

funderar på om jag verkligen ska klippa rocka i år, vet att för många är de en självklarhet men har börjat fundera på om de verkligen är nödvändigt just nu. rocka har ju satt/sätter lång päls och kommer behöva klippas med funderar på om jag ska vänta till december/januari med att klippa henne.
dels för att jag inte vill börja använda täcken för tidigt, hon har just nu bara täcken när de är riktigt kalt eller regnar. plus att jag inte vet hur pass hårt hon kommer att gå i vinter, målet är ju att hon helst ska gå 6 dagar i veckan med några längre/mer krävande arbetspass. men sen vet man ju inte vad man kommer ha för möjligheter, blir de super mycket snö kanske man inte kan rida varje dag då ridhuset inte är ledigt förens efter kl 21 på kvällen.
men..men får fundera och se hur jag gör, om hon klipps vet jag i alla fall hur jag ska klippa henne:) hon ska klippas så som jag klippte pamina (ponny jag hade innan rocka)
så här ska rockas klippas om jag klipper henne:)
(min älskade, saknade ponny pamina)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar