onsdag 31 oktober 2012

gladtjej.se :D

ibland har man bara flytt, igår så var linda (sadelprovaren) ute och kolla om de gick att fixa min prestige versailles hoppsadel så den passa rocka. vi har inte viljat fixa de tidigare då vi hoppats på att hon skulle växa på ett annat sätt. tyvärr så fort jag hoppa upp och red i den igår så fick jag de svar jag trodde att jag skulle få, den passar inte alls rocka utan glider framåt vilket kan gå att fixa med en svanskapa. Men de glider jätte mycket åt höger vilket skapar ett ojämt tryck och gör att de kan sluta med kotledsinflamation, plus att jag p.g.a att den satt konstigtpå rocka så hamnade i stolsitts. så vi prövade en annan sadel som satt perfekt den gled inte en milimeter utan låg stadigt på plats, rocka blev mycket mer posetiv till arbete, jag fick en normalsits och jätte bra stöd.
så igår när jag kom hem la jag ut annons på hästnet och idag var de en som ringde hon var jätte intresserad så tog med sadel till skövde så hon kunde få se den. sadeln låg alltså ute på hästnet mindre än 24 timmar och nu är de såld:D för de priset jag begärde:D.
så nu på fredag förhoppnigsviss (den beställs direkt från skövde ridsports sadel leverantörer så man vet ju aldrig) kommer min Ny hoppsadel en svart bates^^, kommer ej ihåg vad mer den hetet men de kommer upp här på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar