torsdag 13 september 2012

torsdag

idag så hjälpte Åsa mig med hoppningen:) vi va inne i ridhuset då jag känner att de ofta är där som rocka nu mera hamnar väldigt mycket bakom skänkeln. i alla fall vi hoppa en bana med tre hinder men med 4 språng  (5 språng sista gången), började med att hoppa fram i trav på ett kryss sen galopp på lägre räcken. sen höjde vi till 50cm och då ställde åsa lite koner under enna hindret och under de andra stände hon som tre mini grindar ( svårt att förklara hur dom ser ut ) och de sista hindret fick vara ett vanligt räcke utan något under.
 rocka hoppa jätte bra och bryde sig inte om dom saker som nu stog under hindret. vi rulla på riktigt bra och hon kom bra varenda gång. sen höjde vi till 60cm och körde på den höjden några gånger vilket gick super. sen när jag skulle rida på först hindret igen (som var nr 5 i banan) så höjdes de till 70cm utan att jag märkte något. men rocka hoppa som ingenting, verkligen jätte nöjd med henne efter de passet och känner mig super taggad inför söndagen^^


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar