söndag 8 januari 2012

dagen

idag så åkte jag ut till stallet vid tre tiden, börja med att gå ut med hö i hagen så rocka hade lite att äta. sen mocka jag, bytte vatte och hjälpte till att bygga fram en liten hoppbana i ridhuset. tog in rocka och fixa iordning henne i för dagens ridpass:) tänkte först hoppa men de blev istället dressyr med markbom, då rocka behöver stärka sig i galoppen så valde jag att jobba på volten med en markbom som hon skulle fatta galopp över och sen hålla igång minst halva varvet ( red på stor volt ). hon gick jätte bra och stadigt i formen både i skritten och traven, galoppen tänkte jag inte så mycket på formen utan de viktiga var att hon skulle hålla igång.
imorgon så är de sista dagen på lovet:( inte kul vill att lovet ska vara längre specielt nu när jag har rocka<3 så imorgon blir de att gå upp tidigt och fixa allt till på tisdag sen ska hela dagen spenderas i stallet. ska putsa båda sadlarna och alla träns, även städa bland mina grejer för de börjar bli rörigt igen.

en bild på Rocka från idag efter ridpasset<3


1 kommentar:

  1. Anonym1/10/2012

    Varför använder du inte bakskydden som du har på bilderna under?

    SvaraRadera