tisdag 17 januari 2012

årets lotteri häst

snart är de ju dags för Göteborg horse show:D och som varje år så lottar dom ut en häst årets lotteri häst är denna.
Czardaz
bilden och info är tagen från Göteborg horse show hemsida
  CZARDAZ, fux, valack, född 2007, ca 167 cm . Han är som vanligt född och uppfödd på Bollerups Lantbruksinstitut, Tomelilla.
Czardaz är efter Coriall 1100, som tyvärr avled efter en olycka i december 2006. Pappa till Coriall är Couleur Rubin som framgångsrikt tävlats av Ludger Berbaum. Mamman heter Symfoni och har stamboksnummer 24391. Hennes pappa heter Stanford 687, sedan kommer Indus 530 och Herkules 504.
Czardaz är en harmoniskt byggd häst med bra framåtbjudning. Han rör sig luftigt och vägvinnande i både skritt trav och galopp. Han visas på Scandinavium av Bollerups beridare Linda Jacobsson.

Ska ni köpa en lott? jag vet att jag ska men jag vill inte vinna hästen utan jag vill vinna andra priset nämligen denna fina transport en Thule av modellen Excellent Grand Prix.
vore inte fel att ha denna till tävlingarna :3

1 kommentar:

  1. Anonym1/18/2012

    En fin häst har jag redan så jag vill också vinna transporten!! :)

    SvaraRadera